C Moren tilaajamäärät kasvoivat vuodessa yli 50 prosenttia – uusi yhteistuote Telian kanssa keräsi kolmessa kuukaudessa yli 50 000 tilaajaa
Koronavuosi ei joidenkin tuoreiden tutkimusten mukaan yllättäen lisännyt suoratoistopalveluiden käyttöä Suomessa, päinvastoin. C More kuitenkin kasvatti tilaajamääriään samaan aikaan yli 50 prosenttia. Yksi merkittävä syy kasvuun on yhteistyö Telian kanssa, joka aikoo jatkossa luotsata C Moren kotimaisten suoratoistopalveluiden ykköseksi siirtämällä C Moren liiketoimintavastuun MTV:ltä Telialle. Vastuu sisällöistä säilyy jatkossakin MTV:llä.
Telia osti runsas vuosi sitten MTV:n ja C Moren Suomessa osana isoa Bonnier Broadcastingin yrityskauppaa. Ensimmäinen yhteistuote, C More TV, tuotiin markkinoille viime lokakuussa. Se on tarjolla vain Telian liittymäasiakkaille ja tuo viihdeohjelmat kuluttajien puhelimiin ja älylaitteisiin alle viidellä eurolla kuussa.
”Tuotteen huima suosio on yllättänyt meidätkin. Yli 50 000 uutta tilaajaa kolmessa kuukaudessa osoittaa, että ihmiset ovat halukkaita yhdistämään liittymän ja laatusisällöt”, Telian kuluttajaliiketoiminnan johtaja Krista Korelin iloitsee.
C More kasvatti viime vuonna tilaajamääräänsä 53 prosenttia. Sen ohjelmia katsottiin vuoden aikana peräti 68 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin.
”C More on nimenomaan suomalaisille suunnattu suoratoistopalvelu. Nyt kun sen liiketoimintavastuu siirtyi helmikuun alussa Telialle, aiomme luotsata C Moren kotimaisten suoratoistopalveluiden kirkkaaksi ykköseksi. Tässä yhtälössä vahva yhteistyö MTV kanssa säilyy ja on edelleen avainasemassa. Sisältöjen hankinta ja tuotanto hoituu yhä MTV:n sisältöammattilaisten toimesta”, Korelin sanoo.
”Kolmen viime vuoden aikana C Moren nopeaa kasvua ovat siivittäneet lukuisat uudet alkuperäissarjat ja yrityskaupan jälkeen yhteistyö Telian kanssa. Sisällöllisesti C More tulee jatkossakin olemaan draaman koti, sillä palvelussa julkaistaan tänä vuonna joka kuukausi uusi kotimainen tuotanto. Lisäksi vahva urheilutarjonta tuo jääkiekon, futiksen ja formuloiden faneille lääkettä urheilunnälkään”, MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen lupaa.
Telian tavoitteena on myydä yhteyksiä ja sisältöjä samassa paketissa asiakkaille. Sisältöjä ostaneiden liittymäasiakkaiden määrä on kasvanut lähes 120 prosenttia siitä, kun yhteistyö alkoi.
”Uskon vauhdikkaan kasvun jatkuvan ja näen, että sisältöjen ja yhteyksien liitto säteilee liiketoimintaamme laajemminkin,” Korelin arvioi ja viittaa viime viikolla lanseerattuun Telia Dot 5G -liittymään.
”Telia Dot 5G on maailmanluokan liittymä, jossa digitaalisuus, helppous, nopeus ja sisällöt muodostavat kauniin, sujuvan kokonaisuuden. Olen tyytyväinen, että olemme onnistuneet tuomaan asiakkaille 2020-luvun liittymän kaikkine herkkuineen ja samalla sähköistämään sisältöjen ja yhteyksien liitolla 5G-kilpailua”, Korelin intoilee.
C More on ykkösvalinta suomalaisille suoratoistopalvelujen käyttäjille. Sen laadukas sisältö ja palvelu ovat suomalaiseen makuun huolella ja intohimolla räätälöityjä. C More tarjoaa kiinnostavimmat katsottavat ensimmäisenä – ajasta ja paikasta riippumatta. C More -suoratoistopalvelussa (cmore.fi) on runsas kattaus sekä kotimaisia että ulkomaisia C More -alkuperäissarjoja draaman ja komedian kentältä sekä kansainvälisiä leffoja ja huippusarjoja. Valikoimasta löytyvät myös F1, Liiga, MM-kiekko ja muut maailmanluokan urheilusarjat suorana. Lapsille C More tarjoaa aina suomeksi puhuttua tai tekstitettyä viihdettä. C More on koukussa draamaan ja sitä palvelu tarjoilee myös asiakkailleen.
Suoratoistopalvelun lisäksi C More -tuoteperheeseen kuuluvat operaattoreiden kautta tilattavat C More -kanavapaketit, joiden monipuolisesta sisältötarjonnasta saa lisätietoja operaattoreilta. C More on osa Telia Companya, joka on yksi Pohjoismaiden suurimmista tv-yhtiöistä ja johon myös C Moren sisällöistä vastaava MTV kuuluu. Telian liittymäasiakkaat saavat C Moren sisällöistä rahanarvoisia etuja.
Uusimmat tiedotteet ja artikkelit löydät uutishuoneeltamme: www.telia.fi/medialle
Telia on viime vuosina kasvanut perinteisestä teleoperaattorista nykyaikaiseksi teknologia- ja mediayhtiöksi, joka tarjoaa laajan kirjon tietoliikenne-, it- ja digipalveluita miljoonille kuluttaja- ja yritysasiakkailleen. Telialla on Suomessa 4400 työntekijää ja yli neljä miljoonaa liittymäasiakasta. Tietoliikenneverkkoja Telia rakentaa Suomeen joka vuosi noin 200 miljoonalla eurolla.
Telia Finland on osa Telia Companya, joka toimii pääosin Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2020 8,5 miljardia euroa. Yhtiö on sitoutunut olemaan päästötön ja jätteetön koko arvoketjussaan tavarantoimittajista asiakkaisiin vuoteen 2030 mennessä.
Katso täältä, millainen yhtiö Telia on tänään Suomessa ja osallistu keskusteluun sosiaalisessa mediassa @teliafinland.