DNA nousi matkaviestinliittymien markkinakakkoseksi
Teleoperaattori DNA on noussut toiselle sijalle matkaviestinverkon liittymien markkinassa. Tilaajamäärässä DNA on kirinyt Telian ohi, Elisan pitäessä hallussaan ykköspaikkaa. DNA:n pitkäjänteisesti rakennetun menestyksen taustalla on erinomainen asiakaskokemus niin verkkojen korkeassa laadussa kuin mutkattomaksi koettu asiointi asiakkuuden kaikissa vaiheissa.
DNA on kasvattanut markkinaosuuttaan niin matkaviestinverkon liittymissä kuin kiinteän laajakaistan liittymissä vuosikymmenien ajan. DNA nousi kiinteän laajakaistan markkinaykköseksi liittymämäärissä keväällä 2021. Nyt DNA on noussut matkaviestinliittymien markkinakakkoseksi.
DNA:n matkaviestinverkon liittymäkanta kasvoi vuoden 2023 ensimmäisellä neljänneksellä 41 000 liittymällä. Luku sisältää aktiiviset postpaid-, prepaid-, Luuri- ja liikkuvan laajakaistan liittymät. Samalla DNA nousi matkaviestinliittymien markkinakakkoseksi asiakasmäärissä mitattuna perustuen teleyritysten tuoreissa osavuosikatsauksissaan julkaisemiin liittymämääriin (Elisa: 3 595 000, DNA: 2 729 000 ja Telia: 2 722 000).
DNA:n kasvu kiinteän verkon markkinajohtajana on jatkunut ja 5G-palveluiden kysyntä on edelleen kiihtynyt. Kysyntää on kasvattanut DNA:n yhä laajentuva 5G-verkko, jonka väestöpeitto oli maaliskuun päättyessä jo 86 %. DNA on jatkanut myös kuluvana vuonna merkittäviä investointeja 5G-rakentamiseen, kuituverkkoihin ja siirtojärjestelmiin.
DNA:n asiakkaat innokkaita datankäyttäjiä
”DNA:n matkaviestinverkko on menestynyt viime vuosina useissa eri vertailuissa ja tutkimuksissa. DNA:n asiakkaat ovat myös pitkään käyttäneet eniten mobiilidataa Euroopassa*. Tämä edellyttää huippunopeita yhteyksiä. Säännöllisin mittauksin ja testauksin varmistamme, että laatu ja tiedonsiirtonopeudet kehittyvät oikeaan suuntaan”, DNA:n yritys- ja kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen kertoo.
Väisänen pitää merkittävänä syynä kasvulle sitä, että DNA:lla kaiken tekemisen keskiössä on erinomainen asiakaskokemus niin verkkojen rakentamisessa kuin asioinnissa asiakkaiden kanssa.
”Jatkamme erinomaisten asiakaskokemuksien rakentamista keskittymällä parhaaseen mahdolliseen laatuun asiakkuuden kaikissa vaiheissa”, Väisänen summaa.
*Lähde: Tefficientin raportti, Tefficient Industry Analysis #2 2022. DNA sponsoroi raportin tekemistä. Tefficient on itsenäinen kansainvälinen tietoliikennealan analyysi-, vertailu- ja konsulttiyritys, jonka raportit ovat ladattavissa osoitteessa: https://tefficient.com/mobile-data-operators-1h-2022/
DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 997 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.