DNA:n tutkimus: Yli puolet suomalaisista käyttää suoratoistopalveluja – Netflixissä nyt myös kotimaista tuotantoa
Yli puolet suomalaisista käyttää Netflixin kaltaisia suoratoistopalveluja selviää DNA:n Digitaaliset elämäntavat -tutkimuksesta. Netflixin käyttö on kaikkein yleisintä nuorten keskuudessa. Uutuussarja Dance Brothersin myötä Netflixissä on nyt tarjolla myös kotimaista tuotantoa. Dance Brothers on katsottavissa Netflixissä tästä päivästä 10.5. alkaen. Elokuvista ja sarjoista nauttiminen edellyttää myös nopeaa ja viiveetöntä nettiyhteyttä.
DNA:n Digitaaliset elämäntavat -tutkimuksen* mukaan yli puolet suomalaisista (53 %) katsoo tv-sisältöjä maksullisten suoratoistopalvelujen kautta. Myös reilusti yli kolmannes ilmoittaa käyttävänsä Netflixin kaltaisia suoratoistosovelluksia tabletilla ja älypuhelimella (37 %).
Nuorten ikäryhmien keskuudessa Netflixin käyttö on kaikkein yleisintä. Kaikista tutkimuksen vastaajista yli puolet (55 %) ilmoittaa käyttävänsä Netflixiä, mutta 16–24-vuotiaista näin tekee peräti 85 prosenttia ja 25–34-vuotiaista 79 prosenttia.
Nyt Netflix lanseeraa ensimmäisen paikallisen suomalaissarjan Dance Brothersin. Draamasarjassa tanssijaveljekset Roni ja Sakari pyrkivät hankkimaan elantonsa tanssilla, ja he perustavat oman klubin rahoittaakseen unelmaansa.
”DNA on pitkäaikainen kumppanimme, ja tuomme yhdessä erinomaiset tuotteemme yhteen, jotta asiakkaamme voivan nauttia paikallisista ja kansainvälisistä ohjelmista kuten Dance Brothers, The Glory ja Beef, sanoo Patrick Danckwardt, Head of Business Development, Pohjoismaat ja Benelux, Netflixiltä.
”Iloitsemme siitä, että Netflix on valinnut DNA:n laajakaistayhteyden osaksi Suomen suosituinta suoratoistopalvelua, ja voimme tarjota yhteispalvelullamme suomalaisille parhaan mahdollisen katselukokemuksen”, kertoo Mikko Saarentaus, viihdeliiketoiminnan johtaja DNA:lta.
DNA:n asiakkaat voivat hankkia Netflixin itselleen DNA Netti ja Netflix Perhe -yhdistelmätilauksena. Tällöin molemmat palvelut saa edulliseen asiakasetuhintaan, helposti yhdellä DNA-laskulla.
*DNA:n ja Nepan yhteistyössä tuottama Digitaaliset elämäntavat -tutkimus tehtiin online-paneelissa 4.–12.5.2022. Sen tavoitteena on selvittää, miten suomalaiset käyttävät erilaisia digitaalisia palveluja sekä niiden käytön muutoksia. Vuosittain toteuttavaan tutkimukseen vastasi tuhat 16–74-vuotiasta suomalaista. Tutkimus on tehty vuodesta 2013 alkaen. Tutkimusraportin voi ladata täältä.
DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 997 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.
Netflix is one of the world’s leading entertainment services with 231 million paid memberships in over 190 countries enjoying TV series, films and games across a wide variety of genres and languages. Members can play, pause and resume watching as much as they want, anytime, anywhere, and can change their plans at any time.