Sisältöjen ja yhteyksien myynti on kasvanut korona-aikana – 250 henkilöä siirtyy Telian palvelukseen kauppakeskuksissa
Telia Expressin 250 työntekijää siirtyy kumppaniyrityksistä Telian palvelukseen lokakuun alussa. Telia Express -myyntipisteet toimivat kauppakeskuksissa ja K-Citymarketeissa.
”Tarkastelemme jatkuvasti kumppaniverkostoamme. Telia Express on merkittävä osa maanlaajuista palveluverkostoamme, ja haluamme parantaa sekä asiakaspalveluamme että työntekijöiden tyytyväisyyttä kotiuttamalla Expressin henkilöstön Telian palvelukseen”, kertoo Telia Finlandin asiakaskanavista vastaava johtaja Tuula Heikkinen.
Vaikka ihmisvirrat kauppakeskuksissa ovat hiljentyneet, Telian kaupat ja Express-pisteet ovat pysyneet auki.
”Haluamme olla lähellä asiakkaitamme siellä, missä he muutenkin liikkuvat. Olen ylpeä siitä, että myös näinä poikkeusaikoina voimme tarjota edelleen töitä sadoille tekijöille ympäri Suomen”, Telian vähittäiskaupan johtaja Emmi Smolsky iloitsee.
Asiakkaiden tarpeet ovat muuttuneet ja turvallisuus korostunut
Poikkeuksellinen aika on näkynyt myyntitiskeillä.
”Ihmisten tarve mobiilipalveluille on korostunut koronan aikana. Tablettien ja nettiyhteyksien kysyntä on kasvanut selkeästi lisääntyneen etätyöskentelyn ja kotona vietetyn ajan myötä. Myös erilaiset sisältöpalvelut ja kanavapaketit kiinnostavat selkeästi enemmän”, Emmi Smolsky kertoo.
Pisteiden hygieniasta on pidetty erityisen tarkkaa huolta asiakkaiden ja työntekijöiden turvallisuuden varmistamiseksi. Myyntipisteet on käsitelty desinfioivalla katalyysipinnoitteella, ja asiakkaiden käytössä on kertakäyttöhanskoja, maskeja ja käsidesiä. Hygieniasta huolehditaan lisäksi turvavälien ja sermien avulla.
”Poikkeusaikana asiakkaamme ovat arvostaneet sitä, että he ovat voineet hoitaa asioitaan turvallisesti kauppareissujen yhteydessä. Osa toimenpiteistä jää varmasti myyntipisteille pysyvästi”, Smolsky kertoo.
Smolskyn mukaan Telia haluaa parantaa asiakaspalveluaan siirtämällä 250 työntekijää omille palkkalistoilleen.
”Tarjoamme telialaisille kattavasti sisäisiä koulutus- ja kehittymismahdollisuuksia. Uskon, että työntekijöiden tyytyväisyys heijastuu asiakkaille asti”, Smolsky hymyilee.
Telia on viime vuosina kasvanut perinteisestä teleoperaattorista nykyaikaiseksi teknologia- ja mediayhtiöksi, joka tarjoaa laajan kirjon tietoliikenne-, it- ja digipalveluita miljoonille kuluttaja- ja yritysasiakkailleen. Telialla on Suomessa 4000 työntekijää ja 4,3 miljoonaa liittymäasiakasta. Tietoliikenneverkkoja Telia rakentaa Suomeen joka vuosi noin 200 miljoonalla eurolla.
Telia Finland on osa Telia Companya, joka toimii pääosin Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2019 9,8 miljardia euroa. Yhtiö on sitoutunut olemaan päästötön ja jätteetön koko arvoketjussaan tavarantoimittajista asiakkaisiin vuoteen 2030 mennessä.