FiCom Forum -aamu 2.2.2022: Verkkomainonta digitalisaation ajurina
Euroopan unionissa parhaillaan käsiteltävänä olevan Digital Services Actin (DSA) tavoitteena on asettaa raamit digipalveluiden tarjonnalle ja käytölle Euroopassa. Tulevaan lainsäädäntöön liittyy kysymyksiä mm. digitaalisia palveluita tarjoavien yritysten yhtäläisistä toimintamahdollisuuksista ja kilpailun edellytyksistä, palveluntarjoajien vastuista, velvoitteesta poistaa laittomat verkkosisällöt sekä sananvapaudesta, kuluttajansuojasta ja tietosuojan toteutumisesta.
Digitalisaatio on luonut mainostajille lukuisia kanavia ja tapoja löytää uusia asiakkaita ja ylläpitää hyviä asiakassuhteita. Verkkomainonnalla onkin keskeinen rooli tämän päivän markkinoinnissa. Samalla myös tietoisuus mainonnan taustalla olevasta datan keruusta ja evästeistä on lisääntynyt.
FiCom Forum -aamun paneelikeskustelussa keskiviikkona 2.2.2022 klo 8.30 -9.30 puhutaan mm. siitä, mikä on digitalisaation ja datapohjaisen kohdennetun mainonnan rooli markkinointiviestinnässä ja miten se tulee DSA:n myötä kehittymään.
Paneelissa ovat mukana europarlamentaarikko Henna Virkkunen, Googlen Suomen maajohtaja Antti Järvinen, toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki Marketing Finlandista sekä S-ryhmän digikehityksestä vastaava johtaja Jarkko Kyttänen. Moderaattorina toimii FiComin toimitusjohtaja Elina Ussa.