Tilastokeskuksen joukkoviestintätilaston mukaan joukkoviestämarkkinoiden arvo Suomessa vuonna 2021 oli 3 771 miljoona euroa. Laskua vuodesta 2020 oli 0,3 %.
Kustannustoiminnan arvo oli 1 733 miljoonaa euroa, noin 46 % koko joukkoviestintämarkkinasta. Kasvua edellisestä vuodesta oli 2 %. Kustannustoiminnasta sanoma-, aikakausi- ja ilmaislehtien osuus (sisältää digitaalisen myynnin) oli noin 70,2 % ja kirjojen osuus (sisältää digitaalisen myynnin) 29,8 %.
Sähköisen viestinnän arvo oli 1 869 miljoonaa euroa, noin 50 % koko joukkoviestintämarkkinasta. Laskua edellisvuodesta oli 3 %. Sähköisestä viestinnästä television osuus oli 68,4 %, radion osuus 3,6 %, internetmainonnan osuus 25,8 % ja vaikuttajamainonnan 2,1 %. Radion arvo kasvoi 19,3 %, internetmainonnan arvo 20,7 % ja vaikuttajamainonnan arvo 41,2 % vuodesta 2020.
Tallenneviestinnän arvo oli 169 miljoonaa euroa, noin 4 % koko joukkoviestintämarkkinasta. Kasvua edellisvuodesta oli 7 %.
Joukkoviestintämarkkinat Suomessa

Lähde: Joukkoviestintämarkkinat, Tilastokeskus