EPSI Rating asiakastyytyväisyystutkimuksen mittareina käytetään indeksiarvoja 0–100, jossa 75 ja yli on erittäin tyytyväinen, 60–75 on tyytyväinen ja 0–60 on tyytymätön.
Telekommunikaatio 2020-tutkimusta varten haastateltiin noin 400 Suomessa asuvaa yli 18-vuotiasta yksityisasiakasta sekä noin 250 yritysasiakasta. Yksityisasiakkaiden puhelinhaastattelut tehtiin lokakuussa ja yritysasiakkaiden loka-marraskuussa 2020.
Asiakastyytyväisyys matkaviestintä- ja laajakaistatoimialoihin Suomessa 2013-2021

Yksityisasiakkaiden asiakastyytyväisyyden keskiarvo 2021:
- matkaviestintäpalveluihin 75,2 (vuotta aiemmin 76,0)
- laajakaistapalveluihin 70,9 (vuotta aiemmin 74,9)
Yritysasiakkaiden asiakastyytyväisyyden keskiarvo 2021
- matkaviestintäpalveluihin 76,0 (vuotta aiemmin 75,6)
- laajakaistapalveluihin 75,7 (vuodelta 2020 ei ole lukuja, vuonna 2019: 73,1)
EPSI julkaisi myös asiakkaiden kokemaa tyytyväisyyttä joihinkin palveluiden yksityiskohtiin:
- Yksityisasiakkaiden tyytyväisyys matkapuheluiden laatuun Suomessa sai 82,8 pistettä ja yritysasiakkaiden 82,2 pistettä. Ruotsissa vastaavat pisteet, yksityisasiakkaat 78,5 pistettä, yritysasiakkaat 70,7 pistettä.
- Tyytyväisyys 4G-verkkojen saavutettavuuteen matkapuhelimella yksityisasiakkailla 77,4 pistettä ja yritysasiakkailla 75,4 pistettä.
- Operaattori ottaa ennakoivasti yhteyttä asiaankuuluvien muutosten, tarjousten tai uutisten puitteissa, jotka sopivat tilanteeseen: yksityisasiakkaat 68,7 pistettä, yritysasiakkaat 63,6 pistettä
- Operaattori tarjoaa asiakkaan tarpeita vastaavia tuotteita ja palveluita: yksityisasiakkaat 78,9 pistettä, yritysasiakkaat 78,3 pistettä
- Asiakas saa tarvitessaan apua operaattorilta: yksityisasiakkaat 75,9 pistettä, yritysasiakkaat 73,2 pistettä
Lähde: EPSI Rating toimialatutkimukset, telekommunikaatio