Tilastokeskuksen Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö -tutkimuksessa selvitettiin sähköisten viranomaispalveluiden käyttöä tutkimusta edeltäneiden 12 kuukauden aikana. Kohderyhmänä oli 16–89 -vuotiaat suomalaiset.
Tutkimuksen mukaan suurin osa suomalaisista oli käyttänyt sähköisiä viranomaispalveluja. Yleisimmät sähköisten viranomaispalvelujen käyttötarkoitukset oli itseään koskevien tietojen hakeminen, esimerkiksi terveyteen tai verotukseen liittyen, yleisten tiedon hakeminen viranomais- ja julkisista palveluista, lomakkeiden lataaminen tai tulostaminen sekä viestien tai asiakirjojen vastaanottaminen.
Sähköisten viranomaispalvelujen käyttö Suomessa 2022

Lähde: Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö 2021, Tilastokeskus
Suomi.fi sähköisiin asiointipalveluihin tunnistauduttiin yhteensä
- 87,4 miljoonaa kertaa vuonna 2018
- 112,2 miljoonaa kertaa vuonna 2019
- 154,7 miljoonaa kertaa vuonna 2020
- 200,5 miljoonaa kertaa vuonna 2021
- 196,6 miljoonaa kertaa vuonna 2022
Vuonna 2022 eniten suomi.fi-tunnistautumisia tehtiin Kansaneläkelaitoksen sähköisiin palveluihin. Tunnistautumisia tehtiin yhteensä noin 78 miljoonaa, mikä on noin 39,1 prosenttia kaikista suomi.fi-tunnistautumisista. Seuraavaksi eniten tunnistautumisia tehtiin Verohallinnon (17,0 prosenttia), Liikenne- ja viestintäviraston (5,2 prosenttia), ELY-keskusten ja TE-toimistojen (4,5 prosenttia) ja Apotin (4,0 prosenttia) sähköisiin palveluihin.
Eniten suomi.fi-tunnistautumisia 2022

Lähde: Suomi.fi palvelunhallinta